pátek 8. června 2012

Ne, opravdu nepotřebuji plavecké brýle

Aktuální teploty - 33 °C, pocit jako 44 °C (dle odborných počasoidních předpovědí). V takovém předlétě nepotěší nic více, než venkovní bazén na kampusu, kam můžete zaskočit po přednášce. Nicméně ani plavecká kultura se neobejde bez česko-taiwanských rozdílů.

Zaprvé, jsou to nesmrtelné koupací čepice. Všichni si jistě velmi dobře vzpomínáme na ponižující okamžiky na základní a střední škole v hodinách plavání, kdy si všichni museli poprvé nasadit ten potupující plavací doplněk. Já jsem se bláhově domnívala, že to také bylo moje poslední setkání s koupacími čepicemi. Nicméně na Taiwanu, alespoň v našich univerzitních bazénech, jsou čepice povinné. A každý je hrdě nosí! Musím uznat, že to vypadá velmi profesionálně. Jenom netuším, jak se mám zbavit opáleného-neopáleného rozdílu v půli mého čela.

Zadruhé, je to plavání na život a na smrt. Taiwanci jsou pravděpodobně všichni profesionální plavci. Alespoň tak to vypadá na bazéně, kde všichni kromě čepic mají i plavecké brýle, vydechují do vody, střídají plavecké styly a vůbec plavou rychle a bez zastávek. Mým nejoblíbenějším plaveckým stylem je "old lady style" - nikam zbytečně nespěchat, prsa (ve smyslu plaveckého stylu) jsou jistota, jenom ne proboha abych musela jít hlavou pod vodu. Koupací čepice tomu navíc dodává i ten pravý 1960s look. No a taková jsem tady jediná. Ze začátku jsem musela plavčíkům vehementně vysvětlovat, že nepotřebuji půjčit brýle a že opravdu mým cílem je plavat tímto způsobem. Nyní už jsem si ovšem vytvořila jméno a v místní plavecké komunitě jsem známá jako ta slečna s potrhlým plaveckým stylem.

Na závěr se musím zmínit o plaveckém úboru. Místní děvčata nosí profesionální jednodílné plavky, anebo jednodílné plavky se sukýnkou!, volánky a květinkami (koupací čepice samozřejmě vzorem a barvami ladí se zbytkem) anebo celotělové kombinézy. Na Taiwanu je opálení u žen považováno za nežádoucí. Není nic legračnějšího než, když vidíte trenérku plavání stát na břehu v plavecké kombinéze (od kotníků po krk, dlouhý rukáv) s deštníkem proti slunci v ruce a pokřikovat čínsky na své svěřence. Já, se svými dvoudílnými plavkami, jsem se tedy zdiskreditovala již na samém začátku.

Už se těším zpět na evropskou plaveckou kulturu, kde se mohu bez ostychu poflakovat kolem okraje bazénu a udělat pouze pár temp, aby se neřeklo.

3 komentáře:

  1. old lady style:D
    Jakou barvu má tvoje čepice?

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím mám nenápadnou černou. Ale zvažuji investici do nějaké pořádné, květinové 3D.

    OdpovědětVymazat
  3. černá asi nevypadá vypadat moc žensky. s tímhle chceš nabalovat tchajwance??

    OdpovědětVymazat